"Svjetski mir ostvarit će se jednog dana ne zato što će ljudi
postati bolji (u to se ne smijemo nadati), već zato što će ih jedan novi
red stvari, nova nauka i nove ekonomska potrebe prisiliti da žive u miru."
"Ne mora se dobiti Nobelova nagrada da bi se radilo za mir.
Jednostavna pretpostavka bezuslovne ljubavi i nenasilja, koju su Gandhi i
Martin Luther King prizvali u život, može biti primjenjena od svih nas.
Naučite Vašu djecu samo to. Ako učinite ovu jednostavnu stvar,
zajednički možemo izliječiti ovaj svijet."
"U vojskama širom svijeta u ovom trenutku služi 21,3 miliona
vojnika. Zar ne možemo okupiti deset puta veću brigadu mira? Stotinu
puta veću? Taj projekt započinje u ovom trenutku, s vama." (Mir je put)
"Od vas se ne traži da budete svetac ili da odustanete od određenog
vjerovanja. Od vas se traži samo da prestanete reagirati iz straha, da
umjesto nasilja, postanete vjerni miru." (Ibid.)
"O vjernici, živite svi u miru i ne idite stopama šejtanovim; on vam je, zaista, neprijatelj otvoreni." (Krava, 2:208)
"O vi koji vjerujete! Budite bistri kada se stavite na put Božiji;
ne recite onome koji vam punudi mir: "Ti nisi vjernik!" – kako bi se
domogli ovozemaljskih dobara." (Žene, 4:94)
"Ako vas takvi ostave na miru i ne napadaju vas, i ako vam ponude mir, onda vam Allah ne daje nikakva prava protiv njih." (Žene, 4:90)
"Ako oni budu skloni miru, budi i ti sklon i pouzdaj se u Allaha, jer on, uistinu, sve čuje i sve zna." (Plijen, 8:61)
"Izvan državnih zajednica stalno vlada rat svakoga protiv svakoga.
Iz ovoga se vidi da se ljudi, dok žive bez zajedničke vlasti koja bi ih
sve držala u zajedničkom strahu, nalaze u stanju koja se zove rat, i to u
ratu svakoga protiv svakoga (...). U takvom ratu ništa nije nepravedno.
U tom ratu svakoga protiv svakoga ništa ne može biti nepravedno.
Pojmovima pravog i krivog, pravde i nepravde, ovde nema mjesta. Gdje
nema zajedničke vlasti - nema zakona, a gdje nema zakona - nema ni
pravde. U ratu su sila i prevara dvije glavne vrline. (...) Strasti,
koje navode ljude na mir. Strasti, koje čine ljude sklonim miru, jesu
strah od smrti, želja za stvarima koje su potrebne za udoban život i
nada da će ih pribaviti svojom radinošću. A razum predlaže pogodna
načela za mir na temelju kojih se ljudi mogu pridobiti za sporazum. To
su ona načela koja se inače nazivaju „Prirodnim Zakonima.“" (Levijatan)
Nema komentara:
Objavi komentar